Włącz rozum i „Nie daj się zrobić w słupa” - Kampania Ministerstwa Finansów
Kampania „Nie daj się zrobić w słupa” zainicjowana została przez Kontrolę Skarbową w październiku 2014 roku. Swoim zakresem obejmuje działania bezpośrednie polegające na spotkaniach informacyjno-edukacyjnych z młodzieżą akademicką, młodzieżą klas maturalnych a także z osobami szukającymi zatrudnienia – zarejestrowanymi w biurach pracy. Jednocześnie podejmowane są działania pośrednie za pomocą mediów: radia, telewizji Internetu i prasy.
Podstawowym celem kampanii jest zwócenie uwagi dorosłych, młodzieży, przedsięiorców i osób poszukujących zatrudnienia na zagrożenia związane z aktywnością uczestników zorganizowanych grup przestępczych. Ważny aspekt stanowi poprawa edukacji społeczeństwa w zakresie bezpiecznego prowadzenia działalności gospodarczej i konsekwencji związanych z wystawianiem fikcyjnych faktur. Jednocześnie ma ona ostrzec ludzi przed uwikłaniem w przestępstwa podatkowe, wskazywać realne zagrożenia oraz informować o konsekwencjach wynikających z naruszenia przepisów prawa.
Zakres kampanii obejmuje różne formy działań tj. spotkania informacyjne z młodzieżą, osobami starszymi oraz osobami bezrobotnymi – zarejestrowanymi w urzędzie pracy. Przygotowana została także strona internetowa www.slupczyoszust.pl, na której zamieszczone są wszystkie informacje dotyczące kampanii, spot informacyjny, folder informacyjny, baner internetowy i plakat promujący kampanię.
Kampania realizowana jest przez 16 Urzędów Kontroli Skarbowej i swoim zasięgiem obejmuje teren całej Polski.
Zgodnie z założeniami projektu Policja włącza się do realizacji kampanii poprzez dystrybucje materiałów informacyjnych oraz udział policjantów w spotkaniach edukacyjnych z młodzieżą, bezrobotnymi prowadzonych wspólnie z pracownikami kontroli skarbowej.